جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همزمان با خروج نخستین گروه از نظامیان فرانسوی از خاک مالی، اتحادیه اروپا اعلام کرده که ماموریت جدیدی در این کشور آفریقایی آغاز کرده‌است.

مالی

به گزارش آسوشیتدپرس، گروه‌هایی از اتحادیه اروپا آموزش سربازان ارتش مالی برای مقابله با شبه‌نظامیان را آغاز کرده‌اند. جنگ با این شبه‌نظامیان که سال گذشته بخش‌های وسیعی از مالی را تصرف کرده بودند، هنوز هم ادامه دارد. پاییز گذشته بیش از چهار هزار نظامی فرانسوی برای مقابله با شبه‌نظامیان وابسته به القاعده وارد خاک مالی شدند.

هفته گذشته عقب‌نشینی این نیروها از خاک مالی آغاز شده‌است. وزیر خارجه فرانسه اخیرا اعلام کرد که گروهی از نظامیان فرانسوی به‌صورت دائم در خاک مالی می‌مانند. با این حال اتحادیه اروپا با اعزام گروهی از مربیان آموزشی متشکل از 550نفر، مشغول آموزش ارتش مالی است تا این ارتش خودش به‌طور مستقیم وارد جنگ با شبه‌نظامیان شود.

این در حالی است که حضور نظامیان فرانسه در خاک مالی باعث شکست شبه‌نظامیان نشده و آنها با انجام حملات انتحاری این جنگ و رویارویی نظامی را وارد مرحله تازه‌ای کرده‌اند. رهبر القاعده اخیرا در پیام صوتی به نظامیان فرانسه درباره مالی هشدار داده و گفت که مالی برای فرانسه به افغانستان دیگری تبدیل می‌شود.

کد خبر 208752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز